niedziela, 12 stycznia 2014

Jak zacząć trenować ?

Witajcie
Zapewne większość z Was trenowało, trenuje lub zamierza trenować. Powodów jest wiele:
- piękna sylwetka
- zdrowy organizm
- chwila dla siebie itd.
Ja swoją przygodę ze sportem rozpoczęłam 3 lata temu. Nie było w tym szału większego, gdyż tylko jeździłam na rowerze, ale robiłam to prawie codziennie. Powód ? Chciałam czymś wypełnić dużo wolnego czasu. Dzisiaj uprawiam różnorakie sporty. Mogę do tego zaliczyć:
- jazda na rowerze ( w tej chwili to moja bezgraniczna miłość)
- bieganie (jestem początkująca, ale polubiłam tą formę sportu)
- wszelkie formy fitnessu (body shape, kick box, ABT, dance fit)
- siłownia 
- pilates, joga ( dopiero poznaję tą formę ruchu )

 Jak zaczęłam uprawiać sport ???
Kiedyś musiałam się zmuszać, choć dziś mogę powiedzieć, że niekiedy miewam kryzys. 
Mój pierwszy krok był prosty. Ubrałam się w jakieś luźne ubrania jakie miałam w szafie i wsiadłam na rower. Po roku zmagań ze starym rowerem kupiłam sobie piękny, wymarzony rower. Kolejne sporty to była kwestia czasu. Kupiłam sobie bluzkę i legginsy w sklepie sportowym, nie chciałam wyglądać źle na fitnessie. Dzięki czemu moje samopoczucie wśród innych trenujących było dobre i nie zniechęciły mnie spojrzenia innych. Z czasem dokupiłam sobie kilka ciekawych gadżetów, które ułatwiają mi uprawianie sportu i jeszcze bardziej zachęcają.
Chciałabym się z Wami podzielić moimi sposobami, które mniej lub bardziej skłaniają mnie do ruchu.

Jak zacząć trenować ?

1. Cel - warto mieć jakiś cel do osiągnięcia. Cel nas ukierunkowuje, wizja mety daje nam powera. Po prostu wiemy, że bez ćwiczeń nie osiągniemy go. Celem nie musi być piękna sylwetka, może to być dobra wydolność organizmu czy też świetne samopoczucie. Cel musi być łatwy do osiągnięcia, przy trudnych celach należy go rozdzielić na cele poboczne, mniejsze.

2. Ubiór - kup sobie wygodne buty, w ulubionym kolorze, ciekawą bluzkę - być może z ciekawym motywującym cytatem. Ubiór zwłaszcza nam kobietom poprawia nastrój, a z lepszym nastrojem jesteśmy wyluzowane i przyjemniej się wtedy trenuje.




3. Wybór treningów - wybierz treningi, które Tobie odpowiadają. Nigdy nie kierujmy się innymi, wybierajmy te ćwiczenia, które są odpowiednie dla naszego zdrowia, które z chęcią wykonamy ponownie. Z doświadczenia wiem, że pierwsze podejście do treningu jest najgorsze i jeśli się kompletnie do tych ćwiczeń zrazimy to nie podejmiemy drugiej próby. Po drugiej próbie już wiemy, czy pokochamy ten sport :) Warto testować, poznawać różne formy ruchu. To jak poszukiwanie odpowiedniego kosmetyku. Próbowanie nie zaszkodzi, wręcz poszerzy naszą wiedzę i ukierunkuje nas.
 


4. Trener - wiem, że najtańszą formą treningu to ten wykonany w domu lub na świeżym powietrzu. Jednak jeśli chcemy, aby wykonywane ćwiczenia na różne partie ciała dawały efekty i były wykonane prawidłowo, bez kontuzji, warto wybrać się kilka razy na zajęcia fitness prowadzone przez instruktora. Instruktor pokaże jak wykonać dane ćwiczenie na sobie, po czym podchodzi i zwraca uwagę na ruchy, które wykonujemy błędnie, które mogą nam zaszkodzić. Dobry instruktor powinien również mówić jak mają wykonać ruch osoby początkujące, które nie są wstanie wykonać pełnego prawidłowego ruchu. Nie bójmy się instruktora pytać, oni zazwyczaj się cieszą, że wykazujemy chęć uczenia się. Ja dzięki trenerowi nauczyłam się robić poprawnie brzuszki, mimo że sądziłam iż robię je dobrze.

5. Literatura - warto poczytać raz po raz jakąś gazetę (takich na rynku mamy mnóstwo), kupić książkę np. o tym jak biegać, polecam różnego rodzaju fora internetowe, gdzie mnóstwo osób wymienia się spostrzeżeniami, radami odnośnie danego sportu.

6. Motywator - należy znaleźć coś co będzie nas motywowało. Motywatorów jest mnóstwo, należy wybrać go indywidualnie, gdyż każdego napędza coś innego. Niektórzy wieszają zdjęcia wysportowanych osób na ścianach, inni się nagradzają np. kupnem nowych butów do treningów, inni wolą cytaty, a jeszcze inni widzą w sporcie wolność. Mnie najbardziej motywuje to, że robię coś dobrego dla mojego ciała. Wiem, że po każdym ruchu jestem zrelaksowana i zmęczona pozytywnie. Sport mnie także odstresowuje. Nie działają na mnie zdjęcia pięknym sylwetek, nie lubię też uprawiać sportu np. żeby coś wygrać.

7. Sprzęt - jeśli jest Ci potrzebny sprzęt sportowy do wykonywania ćwiczeń, bez wahań kup go. Na początek zawsze kup sprzęt tańszy lub zastąp go czymś (nigdy nie wiesz, czy jutro jeszcze będziesz trenować dane ćwiczenie). Poużywaj sprzętu, jeśli zakochasz się w danych treningach, wtedy pomyśl o lepszym sprzęcie. Oprócz sprzętu warto kupić sobie takie rzeczy jak: mały ręczniczek tylko do wycierania potu z twarzy, kolorowy bidon, zegarek sportowy, czy też mini sprzęt do słuchania muzyki. Wszystko w miarę potrzeb i pamiętajcie - nie wszystko jest potrzebne.


Bardzo chętnie podzielę się z Wami moimi spostrzeżeniami dotyczącymi sportu. Chętnie odpowiem na każde pytanie.

Pozdrawiam :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz